September 2017 - Kedai Vitamin Changlun.

Saturday, 30 September 2017

8 Makanan Perlu Dielak Oleh Ibu Mengandung!

September 30, 2017 0
8 Makanan Perlu Dielak Oleh Ibu Mengandung!
Apakah makanan yang perlu dielakkan semasa hamil?

Terdapat beberapa jenis makanan yang perlu dielakkan semasa hamil kerana ia boleh membahayakan bayi dalam kandungan.
1. Kerang yang terdapat dalam laksa dan kuew teow goreng sepatutnya direbus terlebih dahulu sebelum dimasukkan ke dalam makanan tersebut, oleh itu korang digalakkan untuk memberitahu penjual untuk tidak memasukkannya dalam makanan itu kerana kita tidak tahu sama ada ia dimasak dengan betul atau tidak.
2. Bahan-bahan dalam hidangan stimbot yang tidak masak sepenuhnya. Pastikan supnya dipanaskan hingga mendidih setiap kali bahan baru ditambah terutamanya kerang-kerangan, daging dan telur.
3. Keju dengan kulit ari yang putih dan berkulat seperti Brie dan Camembert, dan keju berjaring biru seperti Stilton. Semua keju ini mungkin mengandungi listeria iaitu bakteria yang boleh membahayakan bayi anda.
4. Pate, daging mentah atau kurang masak dan telur. Semua ini adalah sumber bakteria yang boleh membahayakan bayi anda. Apabila memasak daging atau telur, pastikan ia masak sepenuhnya.
5. Makanan laut mentah seperti tiram atau sushi. Ikan jerung, todak atau marlin. Ikan-ikan tersebut mengandungi raksa (merkuri) yang hadir secara semula jadi dalam jumlah yang tidak selamat. Tuna juga mengandungi raksa, oleh itu hadkan pengambilannya kepada tidak kurang daripada empat tin bersaiz sederhana atau dua stik segar seminggu.
6. Hati dan produk hati (pate, sosej hati) perlu dielakkan kerana kesemuanya mungkin mengandungi sejumlah besar vitamin A jenis retinol. Terlalu banyak bahan ini boleh membahayakan bayi dalam kandungan.
7. Kurangkan atau berhenti minum minuman beralkohol semasa hamil. Jika mau minum, jangan minum lebih daripada dua unit, sekali atau dua kali seminggu, dan jangan minum hingga mabuk.
8. Hadkan juga pengambilan kafein kepada 200mg sehari. Itu bermakna dua cawan besar (mug) kopi segera atau empat cawan teh atau lima tin minuman kola sehari. Sebagai ganti, anda boleh ambil kopi atau kola nyahkafein. 

Semoga bermanfaat :)


Friday, 29 September 2017

4 Mitos dan Fakta Dalam Amalan Pantang Larang Pemakanan Selepas Bersalin!

September 29, 2017 0
4 Mitos dan Fakta Dalam Amalan Pantang Larang  Pemakanan Selepas Bersalin!
Sepanjang tempoh berpantang, ibu-ibu biasa dimomokkan dengan beberapa pantang larang terutama dalam hal pemakanan.Tiada hal, jika ibu berpantang mengamalkan pantang larang sedemikian tetapi diet yang seimbang dan makan secara sihat mesti diutamakan.

Berikut 4 mitos dan fakta dalam amalan pantang larang pemakanan selepas bersalin yang mahu Fiefi kongsikan hasil dari pembacaan Fiefi.

1. Jangan makan ubi-ubian ?
Mitos: Ibu dalam pantang tidak dibenarkan makan makanan daripada jenis ubi-ubian seperti keledek, keladi dan ubi kayu kerana makanan ini dipercayai mengganggu proses pencernaan dan menyebabkan ibu kembung perut. 
Fakta: Ubi-ubian merupakan makanan bijirin yang membekalkan karbohidrat sebagai sumber tenaga. Jika ibu tidak boleh mengambil ubi-ubian semasa dalam pantang, ibu boleh mengambil makanan gantian daripada kumpulan bijirin yang lain seperti nasi sebagai sumber karbohidrat dalam diet ibu. 
 2. Mengelak makanan 'sejuk' ? 
Mitos: Sayur-sayuran dan buah-buahan seperti kangkung, petola, terung, timun, tembikai dan pisang dianggap ’sejuk’ dan tidak boleh diambil oleh ibu dalam pantang. Mengelakkan makanan sejuk dikatakan dapat membantu melancarkan pengaliran darah dan melambatkan proses pemulihan. Makanan sejuk menyebabkan kembung perut, kejang otot dan sakit-sakit badan. 
Fakta: Tiada kajian saintifik yang dapat membuktikan bahawa mengelak makanan-makanan ini memberi sebarang faedah kepada kesihatan ibu dalam pantang. 
Pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan amat penting sebagai sumber vitamin, mineral, fitokimia dan serat. Serat amat penting untuk melancarkan pembuangan najis bagi mencegah masalah sembelit yang sering kali dialami oleh ibu yang baru bersalin. Malaysia kaya dengan kepelbagaian sayur dan buah. Oleh yang demikian, ibu yang dalam berpantang boleh memilih sayur dan buah yang tidak dianggap sebagai ’sejuk’ untuk memastikan keperluan harian buah dan sayur dapat penuhi. 
Contohnya : 
Sayur-sayuran : sawi hijau, bayam, kucai, ulam-ulaman (contoh : pegaga, daun cekur dan ulam raja).  
Buah-buahan : oren, betik dan pisang.  
3. Ikan, ayam dan telur adalah 'bisa' ? 
Mitos: Beberapa jenis ikan, ayam, telur dan beberapa jenis buah-buahan seperti nenas dianggap sebagai ’bisa’ dan ’tajam’. Makanan berbisa dikatakan boleh melambatkan penyembuhan luka bersalin serta boleh menyebabkan pendarahan bagi ibu dalam pantang. 
Fakta: Makanan ini merupakan sumber baik bagi protein, vitamin dan garam mineral. Ibu dalam pantang perlu mengambil secukupnya makanan sumber protein seperti ikan, ayam, telur dan kekacang. 
Sumber protein amat penting untuk memulihkan luka akibat bersalin sama ada luka faraj atau pembedahan. Salah satu fungsi protein adalah pembentukan tisu-tisu badan yang membantu luka untuk sembuh. Selain itu, makanan ini juga membekalkan zat besi yang penting untuk pembentukan sel darah merah bagi menggantikan darah yang banyak hilang semasa proses kelahiran dan dapat mencegah masalah anemia
Kekacang juga merupakan sumber serat yang baik. Ibu selepas bersalin memerlukan banyak protein. Oleh itu, elakkan amalan hanya mengambil ikan kering semasa berpantang kerana ini boleh memudaratkan kesihatan. Pastikan diet harian ibu mengandungi sumber makanan daripada kumpulan ini. 
4.Ibu dalam pantang tidak boleh minum air ? 
Mitos: Ibu dalam pantang tidak boleh minum air dengan banyak kerana dipercayai boleh menyebabkan urat saraf menjadi kembang. 
Fakta: Ibu dalam pantang perlu minum air secukupnya iaitu 6-8 gelas sehari. Kepercayaan ibu dalam pantang perlu mengehadkan pengambilan air adalah perlu dielakkan. 
Pengambilan air yang mencukupi penting untuk : 
  • memulihkan kecergasan badan 
  • keseimbangan elektrolit 
  • mengawal suhu badan
Pengambilan air secukupnya amat penting bagi ibu yang menyusukan bayi untuk menggantikan air yang diguna untuk menghasilkan susu ibu. Seseorang ibu menghasilkan anggaran 800ml atau 4 gelas susu ibu sehari.

Apa  yang penting, makan secara sihat perlu diamalkan agar ibu sentiasa cergas, ceria dan sihat semasa dalam pantang.

Semoga bermannfaat :)


Thursday, 28 September 2017

Pentingnya Jaga Pemakanan Semasa Mengandung.

September 28, 2017 1
Pentingnya Jaga Pemakanan Semasa Mengandung.
Pemakanan yang sihat amat penting bagi mengekalkan kesihatan kita. Lebih-lebih lagi jika kita seorang ibu mengandung. Jika sebelum ni, diet pemakanan kita 'tidak comel' seharusnya semasa mengandung kita ubah cara pemakanan kita untuk kebaikan ibu dan juga kandungan :)

Tujuan pengambilan makanan yang sihat sepanjang kehamilan adalah untuk memastikan perkembangan janin yang sihat serta untuk mengekalkan kesihatan ibu. Selain itu, ia juga  bertujuan memenuhi keperluan nutrien dan memastikan penambahan berat badan yang bersesuaian semasa hamil.
  • Jika anda kurang berat badan, anda perlu menambah di antara 12-18kg
  • Jika berat badan anda normal sebelum hamil, anda perlu menambah di antara 11-16kg
  • Jika berat badan anda berlebihan, anda perlu menambah di antara 7-11kg
  • Jika kandungan anda kembar, anda perlu menambah lebih kurang 16-20kg
Ingatlah bahawa pertambahan berat badan adalah salah satu tanda positif bagi kehamilan yang sihat. Tapi jaga-jaga jangan terlebih-lebih pula pertambahannya, haruslah dikawal ye :)



Jom Fiefi kongsikan hasil dari pembacaan tentang jenis makanan yang perlu ambil 'lebih' sepanjang kehamilan ni.Antaranya termasuklah:
1. Buah-buahan dan sayur-sayuran - boleh membelinya dalam bentuk segar, sejuk-beku, dalam tin, kering atau jadikannya sebagai jus. Sasarkan untuk memakan lima hidangan dari kumpulan ini sehari. Misalnya 3 hidangan sayur dan 2 hidangan buah (sekurang-kurangnya satu yang kaya dengan vitamin C dan satu dalam vitamin A)
2. Makanan berkanji -contohnya nasi, roti, pasta dan juga kentang. Adalah lebih elok memilih jenis bijian penuh kerana ia membantu anda berasa lebih kenyang dan lebih berkhasiat. Jadikan makanan berkanji sebagai asas hidangan. Dicadangkan ambil 7 hidangan nasi tau bijirin atau roti.
3.Makanan yang kaya dengan protein - contohnya daging dan ayam tanpa lemak, ikan, telur dan kekacang.Dicadangkan mengambil 1 hidangan daging atau ayam, 1 hidangan ikan dan 1  hidangan kekacang.
4. Produk tenusu - contohnya susu, keju dan yogurt yang kaya dengan kalsium. Dicadangkan mengambil 2 hidangan susu.
Namun sekiranya anda bermasalah mahu melengkapkan pemakanan sihat dan seimbang seperti yang dicadangkan, makanan tambahan atau suplemen perlu diikhtiarkan bagi kesejahteraan perkembangan janin dan kesihatan ibu.

*tempat rujukan satu & dua.

Semoga bermanfaat :)


Kenali ESP Shaklee (Energizing Soy Protein) Secara Ringkas.

September 28, 2017 0
Kenali ESP Shaklee (Energizing Soy Protein) Secara Ringkas.
ESP (Energizing Soy Protein), barang 'panas' Shaklee yang menjadi pilihan ramai. 
Serius, pernah kehabisan stok sebab permintaan yang diluar jangkaan.

Tapi apa tu ESP?


Jom baca ni dan kenali ESP, mana tahu bila dah kenal boleh jatuh cinta :)


ESP adalah makanan tambahan protein yang berkualiti tinggi.

Protein diperolehi dari kacang soya yang ditanam secara organik tanpa pengubahsuaian genetik (bukan GMO).

Kacang soya diproses dengan air membolehkan pengekalan isoflavon (genistein dan daidzein).

1 tin 850g dihasilkan daripada 30kg kacang soya.
Pengambilan 3 sudu besar (bekalan 14g protein) sehari boleh tahan sebulan setengah/2 bulan.

Turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

Membekalkan 50% daripada nilai kalsium harian.

Menyediakan 9 asid amino penting yang tak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

Kandungan Indeks Glisemik yang rendah, iaitu 39.

Satu hidangan ESP bersamaan dengan 
2 kali ganda daging,
4 kali ganda telur,
12 kali ganda susu.

Tiada kolesterol.

Rendah lemak.

Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

Sesuai untuk semua peringkat umur
kecuali
pesakit buah pinggang, pesakit cyst, pesakit hipotiroid,
dan kanak-kanak bawah 1 tahun.



Nak rasa sendiri macam mana ESP tu?
Boleh sangat, hubungi Fiefi  :)

Fiefi,
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok
Pengeposan ke seluruh Malaysia.



Wednesday, 27 September 2017

Kenali Vitalea Iron Formula Shaklee.

September 27, 2017 0
Kenali Vitalea Iron Formula Shaklee.

Vitalea Iron Formula adalah multivitamin dan multimineral dari Shaklee yang telah 100 tahun lebih berada di pasaran. Ia merupakan multivitamin pertama yang dicipta iaitu pada tahun 1915 oleh pengasas Shaklee iaitu Dr. Forrest C. Shaklee. Pada awalnya diberikan nama 'Vitalized-Mineral' dan perkataan singkatannya 'vitamin' telah digunakan hingga sekarang. Vitalized-Mineral pada mulanya dicipta dalam bentuk cecair dan dengan peningkatan teknologi ianya telah dicipta dalam bentuk tablet.

Menariknya, terdapat 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral seperti yang disarankan oleh RDA. 12 vitamin tersebut ialah vitamin A, vitamin C, vitamin E, vitamin D, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3, vitamin B5, vitamin B6, vitamin B12, asid folik dan biotin. Tujuh mineral termasuklah kalsium, magnesium, fosforus, copper, iodin, zink dan zat besi.

Dalam sehari disarankan mengambil 2 biji Vitalea dan ini bersamaan dengan khasiat korang makan sebanyak 40 jenis lauk :) Sebotol pulak ada 120 biji, jadinya boleh bertahan selama 4 bulan. Jimat banyak kan?

Vitalea ni tabletnya disaluti dengan serbuk spirulina. Yang bestnya, bila makan Vitalea ni dia cepat larut dan pantas diserap badan. Ini kerana tablet Vitalea dihasilkan melalui teknologi eksplosif yang kompleks disebut 'Expo-Tab'. Teknologi ini membolehkan Vitalea kekal sementara waktu dalam sistem pencernaan dan kemudian dengan cepat ia akan 'meledak' untuk bebaskan nutrisi didalamnya (pelepasan segera). 

Ohyaa.. ujian klinikal juga telah dijalankan dan mendapati golongan yang mengambil Vitalea secara konsisten selama setahun mampu mengurangkan risiko sakit sebanyak 65%. So, jangan ragu-ragu nak amalkan Vitalea ni. Lagi pulak, dia ni telah menjalani 340 ujian kawal mutu.
Haa... dah kenal Vitalea Iron Formula Shaklee ni, bolehlah cuba ye sebagai ikhtiar nak kekalkan tahap kesihatan diri kearah yang lebih baik :) 

Hubungi Fiefi untu dapatkan Vitalea Shaklee.


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


5 Tips Buat Ibu Mengandung Mahu Tidur Lebih Lena !

September 27, 2017 0
5 Tips Buat Ibu Mengandung Mahu Tidur Lebih Lena !
Satu ujian buat ibu mengandung yang dah nak masuk trimester ketiga ni kan, bila tiba masa nak tidur kan ?

Ye laa, dengan keadaan perut yang kian membesar adakalanya memberi sedikit gangguan untuk menikmati tidur yang lena. Tapi tidur yang cukup sangatlah penting buat ibu-ibu hamil ni agar tahap kesihatan tak terjejas dan tidak cepat letih serta tak bermaya.


OK, hasil dari pembacaan Fiefi kat sini, Fiefi nak kongsikan dengan ibu-ibu semua amalan yang perlu dilakukan sebagai langkah mahu dapatkan tidur yang lena.

Antaranya,

1. Kurangkan minum
Minumlah air sebanyak-banyaknya pada waktu siang hari, tetapi menjelang waktu tidur, kurangkan pengambilannya. Sekurang-kurangnya dua jam sebelum tidur. Ini bagi mengurangkan kekerapan ke bilik air untuk membuang air kecil. 

2. Tidur siang
Cuba dapatkan masa untuk tidur sekejap pada waktu siang sekiranya waktu malam anda tidak dapat tidur bagi membantu mengurangkan keletihan. Walaupun, hanya 10 minit, ia sangatlah membantu memulihkan tenaga dan kesegaran anda. Terutamanya masa sebelum waktu Zohor ( Qailullah). 

3. Bersenam di siang hari
Bersenam secara tetap ketika hamil baik untuk tahap kesihatan yang optimum. Ia dapat membantu memperbaiki peredaran darah bagi mengelakkan kaki kejang di malam hari. Tapi seeloknya janganlah bersenam pada masa yang menghampiri masa tidur. 

4. Atasi pedih ulu hati 
Pedih ulu hati dapat dielakkan dengan tidak terus baring dalam tempoh satu hingga dua jam selepas waktu makan. Jika masalah ini yang menjadi punca tidur anda terganggu, pastikan kedudukan kepala lebih tinggi ketika berbaring. elakkan juga makan makanan berempah, berasid, berlemak atau bergoreng. 

5. Betulkan posisi tidur
Bila tiba trimester ketiga, perlu amalkan tidur mengiring. Ini penting dan bagus bagi menggalakkkan peredaran darah untuk kandungan, rahim dan buah pinggang. Elakkan tidur menelentang untuk tempoh yang lama kerana ia boleh membebankan bahagian belakang yang akhirnya boleh menyebabkan ibu sakit pinggang.

Itulah 5 tips yang dikongsikan dan berharap tips ini dapat memberi manfaat buat bakal ibu.

Sekiranya, anda telah mengamalkan kesemua tips di atas dan masih juga mengalami masalah sukar tidur, berharap bersabarlah dan berbincang dengan pasangan anda bagi mengatasinya.

Bagi Fiefi, pengalaman mengandung kali kedua dan yang ketiga sangat berbeza dengan masa mengandung kali pertama. Alhamdulillah, biasanya tidur lena dengan posisi mengiring dan dah tiada lagi kaki kejang di malam-malam hari. Esok bangun pagi pun, takde sakit pinggang. Syukur sangat-sangat. Ini semua dengan izin Allah dan ikhtiar Fiefi konsisten dengan Ostematrix dari awal kehamilan. Best Ostematrix ni, sebelum tidur telan dulu esok bangun segar ceria rasanya :)

Ostematrix, pilihan Fiefi.


Monday, 25 September 2017

Perlu ke ambil suplemen ni?

September 25, 2017 0
Perlu ke ambil suplemen ni?
Entri kali ni berkisahkan suplemen. Semua dah tahu ke tentang suplemen ni?

Sejujurnya Fiefi dulu takde pun ambil hal tentang suplemen ni. Padahal cara makan pun bukanlah seimbang pun. Sayur pun tak makan sangat. Hahaha. Tapi sejak pegang title 'seorang IBU' ni memang rasa ia satu perkara penting yang perlu diambil kira. Jadi ibu kan mesti lah jadi SuperIbu. Tu kena ambil tahu dan ambil suplemen tu :)

Suplemen juga dirujuk sebagai makanan tambahan. Ia didefinisikan sebagai satu cara penyediaan nutrien seperti vitamin, mineral, serat, asud lemak atau asid amino yang bertujuan untuk menambah diet yang boleh hilang atau tidak diperolehi dalam diet seseorang. Ada sesetengah negara mentakrifkan makanan tambahan sebagai ubat-ubatan, makanan atau produk kesihatan semulajadi.

Sekarang kita berada di era kegemilangan yang sangat mencabar dan berbeza dengan gaya hidup zaman datuk nenek moyang kita dulu. Sekarang banyak muncul penyakit yang bahaya dan adalah penting pengambilan suplemen dalam usaha kita untuk mengekal kehidupan yang sihat. Keadaan sekarang dah tak sama cam dulu.

Berikut 7 faktor pentingnya pengambilan suplemen dalam usaha menjaga dan mengekalkan kehidupan yang sihat.
1. Kita sering terdedah dengan pencemaran alam sekitar 
Ya, keadaan bumi kita sekarang sudah tidak sihat. Tahun ni aje, banyak kali hadirnya 'musim jerebu'. Dalam kehidupan kita pun, dari saat awal pagi saat kita menghidupkan enjin kereta pun kita dah terdedah dengan pencemaran. Korang tahu tak, pemeluwapan dari bahan-bahan di dalan kereta terutamanya dashboard mengandungi bahan kimia berbahaya? Ya, terdapat karsinogen, agen penyebab kanser. Tu dalam kereta. Kat luar dengan asap kenderaan, debu -debu pasir tanah, dan asap rokok lagi. Kat rumah pun, dengan cat rumah tu juga bahan pencuci yang digunakan, turut mengandungi pencemaran kimia yang kita tak nampak dengan mata kasar tapi ada kesannya. 
2. Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien 
Badan kita perlukan lebih nutrien yang membekalkan antioksidan seperti vitamin C, E bagi meningkatkan sistem imun bila badan tak sihat, mula nak demam atau selsema. Malah, jika kita mengalami kecederaan pengambilan nutrien protein adalah sangat kritikal bagi membantu proses baik pulih sel yang rosak dan proses penghasilan sel-sel baru. Ada golongan tertentu yang perlukan jumlah nutrien yang lebih seperti ibu hamil, ibu menyusu. 
3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas atau tercemar 
Kita biasa pilih buahan atau sayuran yang segar-bugar semasa beli di pasaraya. Tapi tahukah kita, kebiasaannya buahan atau sayuran yang 'nampak' segar, fresh tu boleh mengundang bahaya? Ya, kerana kebanyakannya diselaputi dengan racun serangga yang bahaya dan bahan pengawet yang membolehkannya tahan lama. Penggunaan baja kimia pula semakin meluas kini. Berhati-hati memilih buahan dan sayuran atau dapatkan yang ditanam secara organik. 
4. Mengamalkan gaya hidup tidak sihat 
Anda rasa sihat tak gaya hidup anda sekarang? Paling mudah tengok keadaan yang tertekan atau stress. Stress muncul saat anda bekerja? Kalau tak, Alhamdulillah. Stress saat dalam perjalanan yang bersesak dari rumah ke tempat kerja. Tangani stress elok-elok sebab stress boleh musnahkan vitamin B dan C. Vitamin B dan C ni sangat-sangat fragile tau! Pukul berapa korang dinner ye? Alhamdulillah, andai awal. Kalau lewat tu jadi masalah perut boroi. Makan lewat malam ni menyebabkan pengumpulan lemak berlebihan dan peningkatan kolesterol. Dan awas kalau dijadikan habit makan lewat malam ni, sebab tekanan darah tinggi dan kolesterol tinggi boleh menyerang pada usia yang muda. 
5. Kebanyakan rakyat Malaysia makan ikut selera rasa 
Contoh nasi lemak. Kebiasaanya di ambil awal pagi sebagai sarapan. Tapi disebabkan kelazatan dan lemaknya nasi, ia boleh dinikmati bila-bila masa. Pelbagai gaya nasi lemak boleh kita dapatkan 24 jam terutama di kedai-kedai mamak. Fast food pun jadi pilihan ramai sekarang. Senang, mudah, cepat dan banyak kioks-kioks sekarang ni menawarkannya. Kalori makanan segara ni kebanyakkan tinggi. Pertambahan kalori mudah diperolehi tapi pembakarannya bergantung apa aktiviti yang kita lakukan dan mengambil masa. 
6. Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan 
Awas sekiranya anda penggemar makanan atau minuman berkafein. Ini kerana kafein boleh menghalang penyerapanbeberapa nutrisi penting seperti vitamin D dan kalsium ke dalam tubuh. 
7. Kehilangan nutrien dalam makanan 
Ada yang berpendapat makan di rumah pun boleh dapat nutrisi yang diperlukan. Tapi tahu dan pastikah kita masakan kita di rumah tu bernutrisi dan lengkap? Bahan-bahan segar dari ladang kehilangan nutrisi semasa proses pengasingan, pembunhkusan dan penghantaran. Bila kita perolehi dari pasaraya, bkita beli dan balik rumah, simpan dalam peti sejuk juga boleh menyebabkan kehilangan nutrisi. Bila kita potong-potong, sedia untuk masak lagi, menggoreng atau memasak terlalu lama, berlaku kehilangan nutrisi lagi. Jadinya, betapa banyak nutrisi yang kita dapat bila semua ni siap dimasak? 

Fikir-fikirkan korang! Dengan keadaan sekarang, gaya hidup yang kita pilih, perlu dan penting tak untuk kita ambil suplemen ni.

Pilihan kita sekarang, menentukan siapa kita di masa akan datang!


Friday, 22 September 2017

Manfaat Peppermint-Ginger Plus.

September 22, 2017 0
Manfaat Peppermint-Ginger Plus.
Biasa kita dengar makanlah halia atau buat air halia kalau badan rasa berangin, sebabnya nak bagi angin tu keluar. Mudahnya kalau orang tu suka makan halia kan :)

Tapi jangan gusar kalau korang tak boleh nak makan halia camtu, ada Peppermint Ginger Plus dari Shaklee :) Mudah, telan je tablet Peppermint Ginger Plus dan setel dengan izinNya.

Peppermint Ginger ni diperbuat daripada 4 herba semulajadi iaitu pudina, halia, cekur manis dan adas. So entri ni, Fiefi nak share manfaat yang diperolehi dari Peppermint Ginger. Jom baca :)

Berikut antara manfaat Peppermint Ginger:

1) Pudina: 
Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut atau darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit.
Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi.
Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila sedeorang itu dijangkiti selsema.
Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.
2) Halia: 
Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan.
Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak ( semasa pantang).
Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita, penyelidik di Switzerland juga mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk lauk. 
Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat atau mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan atau pengembaraan.
3) Adas (fennal):
Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga, ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.
4) Cekur manis (anise):
Banyak digunakan oleh orang- orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. 
Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.
Haa, menarikkan? Boleh telan Peppermint Ginger dah lepas ni kalau badan asyik berangin atau bila perut rasa cam sebu ke tak selesa ke selepas makan. 



Nak cuba Peppermint Ginger, boleh hubungi Fiefi k.


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


Thursday, 21 September 2017

Herb Lax Shaklee Dan 6 Manfaatnya.

September 21, 2017 0
Herb Lax Shaklee Dan 6 Manfaatnya.
HerbLax merupakan produk Shaklee yang ramuan asasnya terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ianya diperbuat daripada 9 jenis herba semulajadi iaitu Likuoris, Daun Alfalfa, Akar Culver, Jintan Hitam, Jintan Manis, Bunga Mallow Biru, Daun Senna, Kulit Pokok Buckthorn, dan juga Akar Rhubarb.


Entri kali ni Fiefi nak share manfaat Herb Lax Shaklee.

Berikut Fiefi senaraikan 6 manfaat Herb Lax Shaklee.

1. Pembersihan najis yang tersekat
2. Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
3. Membantu masalah sembelit
4. Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
5. Mengempiskan perut
6. Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.


Herb Lax ni sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman herba. 

Hubungi Fiefi untuk cuba Herb Lax k.


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok
Pengeposan ke seluruh Malaysia


7 Manfaat Carotomax Shaklee Yang Ramai Tidak Tahu!

September 21, 2017 0
 7 Manfaat Carotomax Shaklee Yang Ramai Tidak Tahu!
Carotomax Shaklee merupakan satu produk yang terdiri daripada rumusan 6 karotenoid paling berkhasiat.



Gabungan campuran proprietari alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan manfaat kuasa karotenoid serba lengkap.

Berikut Fiefi sharekan manfaat Carotomax.

  1. Lebih selamat dari vitamin A - penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walau bagaimanapun, ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor vitamin A, beta karotena didapati selamat unruk pengambilan. 
  2. Mempertingkatkan penglihatan - ia menghasilkan 'ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata. 
  3. Meredakan penyakit kulit - pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit. 
  4. Melindungi epithelial - ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus. 
  5. Melawan kanser dan oksidasi - pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  6. Menghalang infeksi - merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru, batuk, hepatitis, asthma, dan selsema. 
  7. Menggalakkan perkembangan normal dan sihat - merangsang perkembangan kanak-kanak dan remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga penghasilan sperma yang sihat.

Haa, sekarang dah tahukan manfaat Carotomax Shaklee ni :)

Nak cuba, boleh hubungi Fiefi.


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


Wednesday, 20 September 2017

8 Manfaat Vita E Complex Yang Perlu Diambil Tahu!

September 20, 2017 0
8 Manfaat Vita E Complex Yang Perlu Diambil Tahu!
Vita E Complex, merupakan produk Shaklee kegemaran perempuan-perempuan yang memiliki kulit muka cantik dan glowing. Tak percaya? Tunggu entri testimonial akan datang. 

Sabar ye! 

Tetapi Vita E Complex Shaklee ni juga pilihan kaum lelaki yang pentingkan penjagaan kesihatan. Tak percaya juga? Meh, baca 8 manfaat Vita E Complex ni.

Berikut 8 manfaat Vita E Complex.
1) Melindungi jantung - Pengambilan harian 800IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung.
2) Mempertingkatkan kemampuan reproduktif - kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU hingga 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
3) Anti-penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut akne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
4) Anti-oksidan yang kuat - pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi-katarak dan masalah penglihatan.
5) Kelestarian tenaga - meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
6) Memperbaiki arthritis - meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi. 
7) Menghalang keguguran - merawat musvulus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan berlaku keguguran. 
8) Memperbaiki parut - memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.


Dah baca kan? Haa..camtu lah antara manfaat Vita E Complex Shaklee ni. Lelaki perempuan semua perlukan vitamin E ni.


Seandainya korang ingin mendapatkan Vita E Complex, atau bertanyakan tentangnya, boleh hubungi Fiefi k.


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


11 Manfaat Lecithin Shaklee, Si Pemecah Lemak!

September 20, 2017 0
11 Manfaat Lecithin Shaklee, Si Pemecah Lemak!
Apa itu lecithin?
Asasnya, lecithin berfungsi sebagai pemecah lemak (fat emulsifier). Lecithin amat diperlukan oleh badan kita tetapi badan tidak boleh hasilkannya, maka ia perlu diambil melalui diet harianKebiasaannya boleh diperolehi daripada sumber haiwan atau tumbuh-tumbuhan. Contohnya kuning telur, kacang soya dan jagung.

Lecithin keluaran Shaklee diperolehi semulajadi daripada kacang soya. Menariknya, satu sofgel Lecithin Shaklee mengandungi 530mg lecithin. Berikut antara manfaat Lecithin Shaklee.

11 Manfaat Lecithin Shaklee termasuklah:

Menyerap vitamin yang larut lemak 
-Membantu tubuh dalam menyerap vitamin A,D, E, K

Melindungi hati
-Menghalang enapan lemak di hati, sirosis di hati dan hati berlemak
-Membantu memulihkan kesihatan hati

Pemecahan lemak dan kolesterol
-Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid dalam tubuh

Pelangsingan
-Menghalang obesiti
-Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang

Mencantikkan otot dan kulit
-Membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan

Memperbaiki alergi
-Menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelung di dalam sel darah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit (dermatitis, demam alergi)

Menghalang kejadian batu karang
-90% dari batu karang terjadi apabila kolesterol berlebihan. Lecithin mengemulsi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang

Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress
-Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress
-Ibu mengandung harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran sihat janin

Menghalang tekanan darah tinggi
-Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis
-Menggalakkan peredaran darah

Memperbaiki prostat lelaki
-Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak

Meringankan sembelit
-Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dlam usus



Begitulah 11 manfaat Lecithin Shaklee. Jom sama-sama kita pecahkan lemak-lemak jahat bagi meningkatkan tahap kesihatan yang lebih baik :)



Mahu cuba Lecithin Shaklee, boleh hubungi Fiefi k.

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


Tuesday, 19 September 2017

10 Manfaat GLA Complex Shaklee Yang Mengagumkan!

September 19, 2017 0
10 Manfaat GLA Complex Shaklee Yang Mengagumkan!
GLA atau nama panjangnya asid gamma linolenik adalah sejenis asid lemak. Banyak kajian telah dijalankan berkaitan GLA ni dan hasilnya menunjukkan ia turut memainan peranan penting  dalam kesihatan.

Shaklee juga ada produk berkait GLA ni, diberikan nama GLA Complex. Untuk entri ni, Fiefi nak share manfaat GLA Complex.


Beriut antara manfaat GLA Complex:

1. Herba tradisi yang dipercayai: Borage adalah herba kegemaran orang Barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
2. Mengawal selia estrogen dan testosteron: GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hotmon lelaki dan perempuan, memperbaiki simptom PMS seperti simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.
3. Melambatkan menopaus: Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
4. Memperbaiki prostagomegaly: GLA memperbaiki madalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
5. Menentang kanser: GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
6. Memperbaiki inflamasi kulit: Ianya mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.
7. Menghalang komplikasi diabetes: Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil, dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
8. Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan.
9. Menghalang tekanan darah tinggi: Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.
10. Memperbaiki tekstur rambut: Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

Mengagumkan tak manfaat daripada GLA Complex ni? Andai mahu cuba boleh hubungi Fiefi  :)

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia

8 Manfaat Nutriferon Shaklee.

September 19, 2017 0
8 Manfaat Nutriferon Shaklee.
Nutriferon Shaklee adalah dalah sebatian proprietari eksklusif ekstrak empat tumbuhan yang diperolehi daripada biji labu, bunga Safflower, biji plantago dan bunga Japanese Honeysuckle.

Formula eksklusif berpaten ini telah dicipta untuk meningkatkan tahap interferon secara semula jadi, memberikan sokongan pertahanan dari peringkat sel.



Untu entri ni Fiefi nak kongsikan beberapa manfaat Nutriferon.

Berikut antara manfaatnya:
Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari - ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh (sel T, sel B dan makrofaj) berfungsi untuk membunuh. 
Melawan kanser dan tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan imunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi. 
Melindungi dari influenza - ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, alergi, inflamasi dan influenza. 
Meringankan stress dan kelesuan - meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk. 
Melambatlan penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofaj untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Jesteru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat. 
Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B dan C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dsn meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B dan C. 
Memperingkatkan menopaus - Hypertensi, tahap kolesterol yang tinggi kitaran darah, dan masalah lain berlaitan menopaus akan menjadi lebih baik. 
Mempertingkatkan PMS - terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.

Menarikkan?

Mahu dapatkan manfaatnya, boleh cuba Nutriferon dan dapatkannya melalui Fiefi :)


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok
Pengeposan ke seluruh Malaysia



Monday, 18 September 2017

9 Manfaat Collagen Powder Shaklee Yang perlu Korang Tahu!

September 18, 2017 1
9 Manfaat Collagen Powder Shaklee Yang perlu Korang Tahu!
Sekarang banyak produk berkaitan kolagen di pasaran. Shaklee pun ada kolagen ni, dikenali Collagen Powder.


Ni Fiefi nak share dengan korang antara manfaat yang bakal korang perolehi daripada kolagen Shaklee:

1. Membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut.
2. Membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula
3. Kuku menjadi lebih kuat, bintik putih menghilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
4. Kulit kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga sembuh dengan cepat dan membantu mengurangkan parut.
5. Membantu menghilangkan tanda penuaan.
6. Membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
7. Membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi.
8. Baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
9. Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen.  

Korang tahu kan bila semakin meningkat umur kita, tubuh kita makin kurang berupaya menghasilkan kolagen dan ianya makin berkurang, berkurang dan berkurang disaat umur kita kian bertambah. Kesan kekurangan kolagen menyebabkan lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit semakin kendur.

Namun, umur bukanlah satu-satunya faktor berkurang kolagen dalam tubuh kita. Faktor-faktor lain termasuklah faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, serta merokok.

Mahu tampak lebih muda dan rasa lebih muda?

Jangan lupa pengambilan kolagen ye :)

Nak cuba kolagen Shaklee boleh hubungi Fiefi k.

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok
Pengeposan ke seluruh Malaysia


Herbal Blend Multipurpose Cream Shaklee Dan Kegunaannya.

September 18, 2017 0
Herbal Blend Multipurpose Cream Shaklee Dan Kegunaannya.
Herbal Blend Multipurpose Cream Shaklee merupakan produk untuk luaran yang menjadi pilihan ramai, terutama ibu-ibu.Mengapa? Satgi Fiefi cerita k :)

Herbal Blend ni merupakan krim yang menenangkan dan telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.

Ianya dingin, bermentol dan tidak berminyak.

Diperbuat daripada ekstrak semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary.

Antara kegunaan Herbal Blend Multipurpose Cream termasuklah :

  1.  Melembutkan kulit kasar dan tumit pecah 
  2.  Menyelesaikan masalah kulit gatal 
  3.  Menghilangkan parut, termasuk campak dan chicken pox 
  4.  Menghilangkan ruam pada bayi 
  5.  Memberi kelegaan semasa ketidakselesaan akibat demam 
  6.  Sebagai losyen untuk kegunaan harian
Best guna Herbal Blend ni, sangat-sangat membantu dalam ativiti seharian. Sesuai untuk semua lapisan umur juga. So sangat-sangat dicadangkan satu tiub Herbal Blend ni perlu ada di setiap rumah. Tak percaya, jom cuba satu :)



Boleh dapatkan Herbal Blend melalui Fiefi ;)

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok
Pengeposan ke seluruh Malaysia


Sunday, 17 September 2017

4 Manfaat Performance Drink, PD yang Sangat Enak!

September 17, 2017 0
4 Manfaat Performance Drink, PD yang Sangat Enak!

Performance Drink Shaklee (PD) merupakan minuman sukan pertama bagi para atlet di Amerika Syarikat. Pertama kali ia dihasilkan pada 1980an oleh saintis Shaklee dan Universiti Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus (human-powered flight programme). Melalui perkasaan PD, penerbangan Deadalus telah mencipta rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan ini masih bertahan hingga kini. Menarikkan PD ni, minuman pilihan para atlet dan ahli angkasawan.

Untuk entri kali ni, jom tambah ilmu tentang manfaat yang boleh diperolehi dari PD ni. Antara manfaatnya, termasuklah:
1. Meningkatkan daya ketahanan badan - memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh 
2.Membekal tenaga dan daya ketahanan fizikal - ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh. Ia mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosphorus, magnesium dan chloride. Produk ini turut dirumus eksklusif untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang menetap di kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja harian 
3. Mencegah penyahhidratan - mengurangkan kehausan, mencegah penyahhidratan, melembabkan kulit dan kelihatan muda
4. Mengekalkan paras gula - terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot 

Menarikkan manfaat yang boleh kita perolehi bila minum PD ni. Sangat membantu kita bertenaga dan cegah penyahhidratan. Jomlah cuba sekarang :)

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


7 Manfaat Meal Shakes Shaklee Kesukaan Si Cilik!

September 17, 2017 0
7 Manfaat Meal Shakes Shaklee Kesukaan Si Cilik!
Meal Shakes Shaklee, merupakan sumber protein yang lengkap dengan penambahan vitamin dan mineral. Ia disediakan dalam bentuk serbuk. Pilihan terbaik bagi insan-insan yang kurang gemarkan atau mengalami kesukaran untuk menelan kapsul vitamin.

Untuk entri kali ni, jom sama-sama kita ketahui manfaat-manfaat yang boleh diperolehi melalui Meal Shakes ni.



Antara manfaat Meal Shakes Shaklee, termasuklah:
  1. Nutrisi lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yang berkerjasama dengan vitamin larut lemak
  2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh - kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, sistem imun dan lain-lain
  3. Membantu tumbesaran - mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar
  4. Antioksida - mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen antioksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan
  5. Mengembalikan seri wajah - mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah serta kulit yang lebih cantik
  6. Detoksifikasi - kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus
  7. Kelazatan rasanya - minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Kelazatannya pasti digemari si cilik.
Meal Shakes ni mudah disediakan, hanya campur dalam air kegemaran korang. Bau dan rasa vanilanya memang best! Itulah sebabnya menjadi kesukaan si cilik. Cuba dulu, baru tahu :)

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah.
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


Saturday, 16 September 2017

7 Manfaat Omega Guard Yang Dihasilkan dari Ikan Laut Dalam!

September 16, 2017 0
7 Manfaat Omega Guard Yang Dihasilkan dari Ikan Laut Dalam!



Ok lah, untuk entri kali ni, Fiefi nak kongsikan antara manfaat yang diperolehi melalui Omega Guard Shaklee, minyak ikan terbaik di dunia.

Antaranya termasuklah;
1. Asid lemak omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.
 2. Mencegah penyakit salurah darah dan strok- DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, merendahkan tekanan darah tinggi dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolesterol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida, dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah anteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung. 
3. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori- DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migrain. 
4. Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru. Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE, dan penyakit buah pinggang. 
5. Menentang kanser- kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat, dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif. 
6. Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis)- paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif. 
7. Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan- kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untik menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kedihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif, dan penyakit schizophrenia.
Begitulah antara manfaatnya.

Berminat mahu cuba Omega Guard boleh hubungi Fiefi.

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


10 Manfaat Vivix Shaklee, Si Tonik Ajaib.

September 16, 2017 0
10 Manfaat Vivix  Shaklee, Si Tonik Ajaib.
Vivix merupakan tonik campuran polifenol yang diestrak daripada 4 bahan khas iaitu Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu. Untuk entri kali ni, Fiefi nak share kebaikan Vivix. Jom baca :)

Antara manfaat-manfaat Vivix termasuklah:


1) Menggalakkan rangsangan penuaan yang sihat

2) Membantu menghalang kanser

3) Mengurangkan risiko sakit jantung

4) Mengurangkan komplikasi pesakit diabetes

5) Menyokong kesihatan sendi

6) Mengurangkan insiden bagi penyakit Alzheimer

7) Membantu dalam mengurangkan berat badan

8) Meningkatkan sistem imun

9) Meningkatkan kesihatan mata

10) Menyokong kesihatan keseluruhan


Ok, cukup 10 manfaat Vivix. Nantikan lagi info tentang Vivix daripada Fiefi ye :)


Nak dapatkan Vivix boleh hubungi Fiefi .

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.



Friday, 15 September 2017

6 Manfaat Vitalea Iron Formula Shaklee Yang Super Wow!

September 15, 2017 0
6 Manfaat Vitalea Iron Formula Shaklee Yang Super Wow!
Vitalea Iron Formula Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia iaitu pada tahun 1915. Wow, cuba kira dah berapa tahun ia bertahan dalam pasaran!



Sesuai untuk entri kali ini jom kita ketahui apa manfaat utama Vitalea ni. Terdapat 6 manfaat utama Vitalea yang perlu kita ambil tahu, iaitu:


  1. Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh, dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus  dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  2. Pelengkap nutrisi  - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia
  3. Keupayaan sistem produktif - penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  4. Metabolisma - sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan
  5. Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon, serta  menjaga kesihatan tiroid
  6. Melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati

Vitalea merupakan pilihan terbaik bagi insan-insan yang mahu mengekalkan tahap kesihatan mereka.

Bagaimana dan apakah usaha yang anda pilih untuk mengekalkan tahap kesihatan anda pada masa akan datang?

Lagipun, mencegah itu lebih baik dari mengubati bukan?

Jom sama-sama nikmati manfaat Vitalea Iron Formula yang super wow ni!

Hubungi Fiefi untuk dapatan Vitalea k :)


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


7 Manfaat Alfalfa Complex Yang Sangat Sangat Superb!

September 15, 2017 0
7 Manfaat Alfalfa Complex Yang Sangat Sangat Superb!
Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950an. 

Alfalfa diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California. Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa  sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah.

Cuba bayangkan jap, dalam betol akar alfalfa ni memanjang dan banyak betul sumber nutrisi yang diserap. Sebab itulah Alfalfa Complex ni superb, tengok ajela kandungan nutrisi yang dimilkinya :) InsyaAllah, nanti entri akan datang Fiefi share banyak lagi tentang Alfalfa Compex ni.



Untuk entri kali ni, Fiefi hanya memfokuskan manfaat-manfaat Alfalfa Complex untuk dikongsikan. Berikut antara manfaat-manfaat Alfalfa Complex:

Mencuci hati, darah dan usus 
ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot

Melawan alahan 
- memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athelete's foot) dengan berkesan

Baik untuk perubahan patologi didalam usus dan perut 

- memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit

Menyingkirkan lemak dan kolesterol

- kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol

Melawan tumor 

- berperanan mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor

Melegakan keletihan 

- melegakan keletihan dan sebagai rawatan epada kebanyakkan penyakit

Mencegah atritis 

- melegakan sakit atritis dan kesakitan


Menarikkan manfaat yang boleh diperolehi melalui pengambilan Alfalfa ni. Nak dapatkan Alfalfa boleh hubungi Fiefi.

Fiefi,
012-266.0427
Pengedar  Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.