Manfaat Peppermint-Ginger Plus. - irafizah.com

Friday, 22 September 2017

Manfaat Peppermint-Ginger Plus.

Biasa kita dengar makanlah halia atau buat air halia kalau badan rasa berangin, sebabnya nak bagi angin tu keluar. Mudahnya kalau orang tu suka makan halia kan :)

Tapi jangan gusar kalau korang tak boleh nak makan halia camtu, ada Peppermint Ginger Plus dari Shaklee :) Mudah, telan je tablet Peppermint Ginger Plus dan setel dengan izinNya.

Peppermint Ginger ni diperbuat daripada 4 herba semulajadi iaitu pudina, halia, cekur manis dan adas. So entri ni, Fiefi nak share manfaat yang diperolehi dari Peppermint Ginger. Jom baca :)

Berikut antara manfaat Peppermint Ginger:

1) Pudina: 
Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut atau darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-birit.
Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi.
Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila sedeorang itu dijangkiti selsema.
Rasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.
2) Halia: 
Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan.
Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak ( semasa pantang).
Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita, penyelidik di Switzerland juga mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk lauk. 
Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat atau mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan atau pengembaraan.
3) Adas (fennal):
Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga, ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.
4) Cekur manis (anise):
Banyak digunakan oleh orang- orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. 
Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.
Haa, menarikkan? Boleh telan Peppermint Ginger dah lepas ni kalau badan asyik berangin atau bila perut rasa cam sebu ke tak selesa ke selepas makan. 



Nak cuba Peppermint Ginger, boleh hubungi Fiefi k.


Fiefi,
012-266.0427
Pengedar Shaklee Kedah
COD: Changlun, Bukit Kayu Hitam, UUM Sintok.
Pengeposan ke seluruh Malaysia.


No comments:

Post a Comment